BWH Hotel Group lancerer nyt hotelbrand og det første hotel åbner i Herning til februar.
BWH Hotel Group ekspanderer i Skandinavien og styrker sit tilbud med det nye brand Aiden, som er en ny generation af moderne hoteller med fokus på bevidste valg, smarte digitale løsninger og strategiske placeringer.
“Målet med Aiden er at skabe en spændende ny gruppe af moderne hoteller i Skandinavien. Hotelmarkedet er ret traditionelt og konservativt, og her fandt vi et hul, som vores nye hotelkoncept kan dække,” siger Johan Michelson, administrerende direktør for BWH Hotel Group Skandinavien.
De fleste hoteller vil blive opført på strategiske steder, hvor der er et større flow af mennesker, eksempelvis ved universiteter, større virksomheder og eventsteder. Det første hotel, Aiden by Best Western Herning, åbner den 1. februar i Herning. Det bliver Danmarks første modulbyggede hotel og byder på 204 værelser, fitnesscenter med sauna, konferencelokaler og opholdsområder.
Aidens er moderne koncepthoteller med innovation, smarte løsninger og bæredygtighed som en integreret del af hoteloplevelsen. Som et spændende indslag vil hotellerne arbejde med hologrammer som en central del af oplevelsen. Med hologramteknologien kan man tilbyde digital indtjekning med personlig kontakt, samtidig med at man kan optimere de ansattes engagement i at skabe en unik gæsteoplevelse.
For at mindske miljøbelastningen bygges mange af hotellerne med moduler, hvilket er en mere bæredygtig måde at bygge på, da mængden af affald reduceres, og bygningen kan genbruges i større omfang. Her kommer det materiale, der anvendes, fra bæredygtige kilder og er i visse tilfælde genvundet. Desuden vil hotellernes tage i høj grad blive udstyret med solceller, hvilket vil skabe en betydelig og bæredygtig elproduktion.
Ifølge planen skal der åbne en håndfuld Aiden-hoteller allerede i 2023 i samarbejde med CIC Hospitality, som er en af de førende hoteloperatører i Skandinavien, og som i dag driver 20 hoteller, hvoraf en del er med i BWH Hotel Group.