Hospitality Akademiet er et nyt tiltag, som hjælper hotelbranchen med at onboarde, udvikle og fastholde medarbejdere.
Der er igen fuld tryk på Danmarks hoteller og konferencesteder. Faktisk så meget, at mangel på medarbejdere er blevet branchens helt store udfordring, som kun ser ud til at blive større de kommende år. Det kalder på en helt ny indsats.
Hospitality Akademiet er et nyt tiltag, som hjælper branchen med tre ting:
- Branchespecifik online læring og onboarding
- Platform til effektiv intern kommunikation
- Fysisk opfølgning, workshops og netværksevents.
”Vi ved, at branchen har travlt. Meget travlt. Derfor har vi lavet en løsning, som på få uger kan give virksomhederne et velfungerende læringsunivers til at sikre både effektiv onboarding for nye medarbejdere og et stærkt tilhørsforhold for de eksisterende,” siger Mette Pettersson, som sammen med Christina Brinks står bag Hospitality Akademiet.
Med Hospitality Akademiets løsning får hvert hotel eller konferencested en medarbejderapp tilpasset deres brand, værdier og behov. I appen ligger over 50 branchespecifikke lektioner, som suppleres med skræddersyet indhold tilpasset det enkelte sted. Formålet er at skabe et stærkt tilhørsforhold og en appellerende læringskultur med kompetente, engagerede og stolte medarbejdere.
Sparring og workshops
”Den digitale læring kan dog ikke stå alene. Derfor kombinerer vi med sparring og små, fysiske workshops, som binder sløjfer undervejs. Vi bliver en ekstern partner på den bløde HR, som sørger for løbende opfølgning og kontinuerligt fokus. Vi er hånden i ryggen og heppekoret, som hele tiden er med på sidelinjen for at sikre, at læringen huskes, implementeres og forankres,” fortæller Christina Brinks.
Hospitality Akademiets mission er at løfte og styrke både medarbejdere, ledelse, gæsteoplevelser og bundlinje.
”Vores hjerter banker for branchen, og vi ønsker at fremhæve alle dens fabelagtige sider og gøre den til et eftertragtet sted at arbejde,” siger Mette Pettersson.
Mette Pettersson og Christina Brinks har tilsammen over 50 års erfaring fra hospitalitybranchen og driver foruden Hospitality Akademiet også hver deres rådgivningsvirksomhed – henholdsvis KarpÓs Hospitality Consult og Servicekoncept.
Se mere om Hospitality Akademiet i denne folder eller på hjemmesiden.