• Om os
    • Tilmelding til Nyhedsbrev
    • Bestil Magasin
    • Kursuslex produkter
    • Kontakt
    kursuslex.dk
    • Om os
    • Tilmelding til Nyhedsbrev
    • Bestil Magasin
    • Kursuslex produkter
    • Kontakt
    Facebook LinkedIn Instagram
    • Forside
    • Book dit næste mødelokale her
    • Arrangementer
      • Mødemekka
      • Møde & Eventmessen
      • Møde & Eventdagen
      • Masterclass
    • Nyheds arkiv
    • Møde & Eventmagasinet
    kursuslex.dk
    Forside»Møde & Event News»Horesta: Vis respekt for personalet

    Horesta: Vis respekt for personalet

    december 14, 2022
    Del
    Facebook Twitter LinkedIn Email

    Brancheorganisation opfordrer julefrokostgæster til at vise respekt over for personalet og undgå grænseoverskridende adfærd.

    Vi er midt i julefrokostsæsonen og dermed også sæson for, at nogle restaurantgæster bliver så løsslupne, at de udviser grænseoverskridende adfærd i forhold til personalet på restauranterne.

    Derfor sætter brancheorganisationen Horesta fokus på vigtigheden af, at julefrokostgæster på landets restauranter behandler personalet med respekt.

    ”Når den gode julefrokost-stemning bliver blandet med alkohol, sker det desværre, at personalet i restauranterne bliver udsat for forskellige former for grænseoverskridende adfærd fra gæsterne. Det kan være alt fra verbale overfusninger og respektløs opførsel til seksuel chikane. Det er selvfølgelig ikke i orden,” siger Pia E. Voss, administrerende direktør i Horesta.

    En undersøgelse fra Arbejdstilsynet viste i 2021, at hver femte medarbejder på restauranter og barer har oplevet at blive udsat for chikane af gæster. Det er medvirkende til, at mange restaurant- og hotelvirksomheder har et stigende fokus på at skabe et godt og trygt arbejdsmiljø for deres medarbejdere. Blandt andet ved at minde gæsterne om ”de gode manerer”.

    ”Det er heldigvis et klart mindretal af gæsterne i vores erhverv, som overskrider personalets grænser på den måde. Men aktuelt vil jeg opfordre julefrokostselskaberne til at have intern selvjustits. Få stoppet det med det samme, hvis en kollega har glemt, hvad det vil sige at opføre sig respektfuldt, når man er i byen,” siger Pia E. Voss.

    Horesta har udarbejdet værktøjer til medlemsvirksomhederne, som kan hjælpe dem med at kommunikere til gæsterne om god adfærd over for personalet. Organisationen har desuden netop afholdt en arbejdsmiljøkonference med særligt fokus på de yngre medarbejderes arbejdsmiljø.

    ”Medarbejderne er bærende elementer i branchens udvikling og fremtid og helt centrale for den gode gæsteoplevelse. Derfor skal vi også sikre, at de føler sig trygge, så de kan levere det værtskab, den danske restaurantscene er kendt for,” siger Pia E. Voss.

    Comments are closed.

    Demo
    Møde & Eventmagasinet 2022 - 4
    Demo
    Kontakt

    Kursuslex
    Bregnerødvej 132, 1. sal
    3460 Birkerød

    Tlf: 70 22 11 73
    Email: kursuslex@kursuslex.dk

    Inspirationsarrangementer

    Møde & Eventmessen.
    Møde & Eventdagen.
    MødeMekka.

    Quicklinks

    Konference.dk.
    Konferencesteder.
    Tilmeld nyhedsmail.
    Bestil magasin.
    Persondatapolitik.
    Cookie.

    Facebook Instagram LinkedIn

    Skriv ovenfor, og tryk på Enter for at søge. Tryk på Esc for at annullere.