Finn Kræfting er tiltrådt som administrerende direktør i Small Danish Hotels den 1. februar.
Small Danish Hotels, skal geares til at optimere gæsteoplevelserne med afsæt i innovation, digitalisering og viden om gæsternes adfærd. Ansvaret lægges i hænderne på Finn Kræfting, som 1. februar tiltrådte som administrerende direktør i hotelkæden.
Der står både marketing, strategi og ledelse cv’et hos den nye mand, som skal sætte en skarp kurs for Small Danish Hotels’ digitale rejse og geare hotelkæden til at imødekommende fremtidens gæster.
58-årige Finn Kræfting er et helt ubeskrevet blad inden for hotelverdenen, men kompetencerne tæller til gengæld årelang erfaring med innovation, konceptualisering og forretningsudvikling i globale internationale forretningsmiljøer.
Det har været et helt bevidst valg fra hotelkædens bestyrelse at kigge uden for branchen i jagten på den rigtige profil til at sætte retningen for Small Danish Hotels’ fremtidige virke og videreudvikle kæden med et digitalt afsæt.
”Det er på mange måder en ny normal, vi som branche befinder os i, og vi har brug for at se os selv ude fra og ind. Derfor har vi søgt en profil, som har et internationalt udsyn og et innovativt mindset, som kan være med til at videreudvikle Small Danish Hotels og fastholde kæden som en relevant spiller over for både gæster og samarbejdspartnere,” siger Finn Steffensen, bestyrelsesformand i Small Danish Hotels.
Finn Kræfting skal sammen med bestyrelsen lægge en ny forretningsstrategi for den 40-årige hotelkæde. Finn Kræfting har tidligere arbejdet digital transformation, konceptudvikling, international markedsføring og innovation blandt andet som ledelseskonsulent hos VIA University College og Marketing Director og analysechef i LEGO Gruppen.
”Der ligger et rigtigt stort potentiale i Small Danish Hotels, som jeg glæder mig til at folde ud. Vi har allerede nogle stærke platforme og et velfungerende loyalitetsprogram, som vi skal optimere for at skabe endnu mere værdi for vores gæster og hotellerne i kæden. Vi skal blive dygtigere til at omsætte data, synliggøre vores produkter og skabe et digitalt flow, der styrker gæsteoplevelsen hele vejen igennem,” siger Finn Kræfting.