Bellagroup har stærk tro på fremtiden med ny strategi efter coronakrisen.
Som en central spiller i en branche lammet af lockdowns og rejserestriktioner, afspejler det netop offentliggjorte årsregnskab for Bellagroup – tidligere BC Hospitality Group – et 2021 præget af Covid-19-pandemiens fortsatte hærgen.
Stort set samtlige forretningsaktiviteter var suspenderet i første halvår 2011, men selskabet brugte stilstanden til at starte helt forfra.
”Som for så mange andre har pandemien selvsagt givet anledning til frustrationer, men den har også affødt en helt unik mulighed,” siger Christian Folden Lund, CEO i Bellagroup.
”Vi har udnyttet et totalt driftsstop og en dyb krise til at gentænke hele vores forretning, organisation og strategi. Den mulighed har vi grebet, og med et nyt navn, nyt ejerskab i ryggen og en kapitaltilførsel fra sommeren 2021, føler vi, at vi står godt rustet til at kunne møde fremtidens udfordringer,” siger topdirektøren.
Bellagroup driver Bella Center Copenhagen, Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky, Crowne Plaza Copenhagen Towers samt egne eventformater som Bogforum og CIFF.
Stærk tro på en mere bæredygtig forretning
Det er dog ikke kun omstruktureringen af virksomheden, der får Bellagroup til at kigge lyst på mulighederne forude. Det gør et stærkt forretningslyspunkt fra andet halvår af 2021 også. I månederne mellem de to lockdowns oplevede man, at både virksomhedskunder og gæster fra ind- og udland vendte tilbage langt hurtigere end ventet.
Det giver en tro på, at forretningsgrundlaget for Bellagroups venues og hoteller stabiliseres i takt med, at flere lande siger farvel til restriktionerne.
”Allerede nu har vi fået etableret en stærk pipeline for 2022, 2023 og 2024. Den vokser fortsat i takt med, at både eksisterende og ny kunder får øjnene op for de ting, fremtidens Bellagroup kan tilbyde som katalysator for et København, der fortsat skal være en international topdestination for events, kongresser og hotelgæster,” siger Christian Folden Lund.