22.12.2017Møde & Event News

Samarbejde styrker mødeturismen

Netværket mellem mødesteder i Nordsjælland har vist sin effekt. Mødeturismen står for 1/4 af den samlede turisme i området.

Ud af den samlede turismeøkonomiske effekt i Nordsjælland på 4,9 mia. kr., tegner mødeturismen sig for knap 1/4. Det viser en økonomisk effektmåling af turismens betydning i Kongernes Nordsjælland, som VisitDenmark står bag, forlyder det i en pressemeddelelse.

Siden 2012 har VisitNordsjælland arbejdet målrettet på at få flere mødeturister til Nordsjælland. Helt konkret har det udmøntet sig i netværket ”Unikke Mødesteder i Kongernes Nordsjælland” – et samarbejde mellem konkurrenter, der er gået sammen om ikke alene at markedsføre sig under et fælles brand, men også at ”dele” gæster, så Nordsjælland kan huse større konferencer fordelt på flere mødesteder.

Flere oplevelser i én mødepakke

Overnatning, bespisning, program og transport samarbejdes der om, så større konferencer kan blive en realitet, og at de tilrejsende møde- og konferencegæster kan få flere oplevelser i en mødepakke. Som et helt nyt tiltag lancerede VisitNordsjælland også i 2017 en ”Knowledge & Inspiration” brochure, hvor mødeplanlæggere bliver præsenteret for lokale virksomheder, der kan inkludere i et møde- eller konferenceprogram.

Det lokale erhvervsliv i VisitNordsjællands 5 ejerkommuner bliver på denne måde markedsført som attraktioner, grænser bliver brudt ned og samarbejde på tværs af erhvervssektorer er en realitet. Kilde: HORESTA. Fotoet er fra Møde & Eventmessen.

Se mere om Unikke Mødesteder i Kongernes Nordsjælland


?