Kristoffer Vig tiltræder en nyoprettet stilling som key account manager hos Small Danish Hotels.
Som et led i Small Danish Hotels vækststrategi ønsker kæden at styrke sit produkt gennem tættere relationer og professionel rådgivning af medlemmerne, der tæller flere end 65 kroer, hoteller, slotte og badehoteller fordelt over hele Danmark.
Derfor udvider hotelkæden nu organisationsdiagrammet med en nyoprettet stilling som key account manager. Det er 42-årige Kristoffer Vig, der tjekker ind i den nye position, og han kommer med 14 års hotelerfaring.
”Vi vil gerne støtte endnu bedre op om medlemmernes arbejde, styrke rammerne for rådgivning og sikre, at vi gennem en tæt dialog udvikler Small Danish Hotels i tråd med markedspotentialet og målgruppernes behov,” siger Finn Kræfting, administrerende direktør i Small Danish Hotels.
”Med Kristoffer Vig får vi en erfaren kapacitet om bord, som kender hotelbranchen indefra, og som kan dyrke det potentiale og forstå de dynamikker, der er på overnatningsstederne.”
Kristoffer Vig kommer fra en stilling som salgs-, marketing & receptionschef på Nymindegab Kro, hvor han har bestredet diverse roller siden 2008 både på den interne bane og i første række til Vesterhavshotellets gæster.
Nymindegab Kro er mangeårigt medlem af Small Danish Hotels, og Kristoffer har derfor et solidt indblik i hotelkæden fra den anden side af receptionsdisken, som han kan omsætte til at skabe værdi for både hotellerne, hotelorganisationen, kædens gæster og samarbejdspartnere.
”Jeg forstår hotellernes hverdag med alt fra bundlinje, samspil med gæsterne og hverdagens problematikker til bookingsystemer og grøn omstilling. Samtidig har jeg fornemmelse for, hvordan hotellerne kan dyrke deres egne styrker i overensstemmelse med Small Danish Hotels’ dna, ”siger Kristoffer Vig, der tiltræder den nye stilling 1. oktober.