Program for hovedscenen

Topforedrag og award-show

Bliv inspireret af topspeakere fra TV- og medieverdenen. Få bud på fremtiden og råd til kommunikation på alle niveauer. Hør hvordan Red Bull arbejder med events som historie fortælling, ved at gøre ekstremsport til en folkefest og få historien om Eurovision Song Contest og hvordan man får enderne til at mødes, når store events skal planlægges og eksekveres. Bliv også klogere på, hvordan events og møder kan anvendes i reklameøjemed og til at ”forføre” mennesker.”

Tilmeld dig messen

Tilbage til aktiviter på de 3 scener


Onsdag den 4. marts 

Kl. 09.30

Flyt dig! Eller fremtiden kommer efter dig

Anne Skare Nielsen, Chief Futurist

Det er ikke svært at spå. Og allermindst om fremtiden. Den stigende datamængde og den medfølgende automatisering og monitorering er i gang med at dreje organisationers og lederes perspektiv fra det indre til det ydre.

At kunne læse sin omverden og oversætte tidens trends til nye egenskaber, nye serviceydelser, produkter og ideer bliver mindst lige så vigtigt som at kunne drifte. Spillets regler har allerede ændret sig. De gamle spilleregler handler mere om vækst, om processer og angsten for sammenbrud. De nye spilleregler handler om bedre værdiskabelse om mennesker og behovet for regelbrud.

Hvis man i dag vil ændre noget radikalt, så sker det ikke “derude” eller via “de store projekter”. Det sker ved at lære at omprogrammere sin egen hjerne og lede efter “de magiske øjeblikke”. Få hands-on tips & tricks til at forudse din egen fremtid med masser af humor og lavpraktiske eksempler. Fremtiden er slet ikke så farlig og utryg som mange tror.

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min.


Kl. 11.30

Hvor er høfligheden blevet af?

Thomas Skov Gaardsvig, TV-vært

De første 20 år af sit liv tænkte Thomas aldrig over hvad høflighed var. Den var der bare. Men da han flyttede til storbyen, begyndte han så småt at lægge mærke til den. Eller det vil sige, han begyndte at lægge mærke til uhøfligheden.

Thomas satte sig for at undersøge, hvor høfligheden var blevet af og endnu vigtigere - om den kunne komme tilbage igen. Undervejs opdagede han, at han måske heller ikke selv var så høflig som han kunne være. Det blev en lang rejse ud i høflighedens verden, for høfligheden halter, og det er noget skidt. Det gode er, at det kræver meget lidt at finde den frem igen. I "Hvor er høfligheden blevet af" øser Thomas af de erfaringer, han samlede op, da han optog programmet, der hed Høflighed på 100 dage.

Thomas Skov startede som praktikant hos Anders Lund Madsen i Det Nye Talkshow tilbage i 2009. Her lærte han at mestre interviewkunsten, men valgte at lade være med at bruge, hvad han havde lært og i stedet udelukkende stille de dumme og flabede spørgsmål.

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min.


Kl. 14.00

Indholdet er konge - og events og møder er mediet

Knud Romer, Kreativ direktør og forfatter

Vi er gået fra den passive kommunikation og markedsføring af udtryk til den aktive og eventbaserede markedsføring, som er indholdsbaseret - og kræver, at modtagerne oplever, at de rent faktisk får noget ud af det: indholdet er konge, og events og møder er mediet. Med den rette stemning, de bedste speakere, det rette venue osv. kan et møde eller event have en afgørende indflydelse på deltagerne.

Et perfekt tilrettelagt mødearrangement kan skabe langt bedre teamånd end psykologer og langt større kundeinteresse for et produkt end masser af dagbladsannoncer, tv-spots m.m.

Reklamemanden og samfundsdebattøren Knud Romer kommenterer i sit indlæg hvordan events og møder kan anvendes i reklameøjemed, men også til at ”forføre” mennesker.”

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min.


Kl. 16.00

Møde & Event Award 2015 Show

Konferencier Mads Steffensen, Radio- og TV-vært

Møde & Eventmessen 2015 byder på et flot Award-show, hvor TV-vært Mads Steffensen er konferencier.

Kom og vær med til prisoverrækkelsen, hvor vi uddeler Møde & Event Awards til vinderne i hele 8 kategoerier. Vi byder på festlige cocktails og netværk.

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 90-120 min.

Torsdag den 5. marts

Kl. 09.30

Pionerledelse - og points of no return

Pernille Gaardbo, Executive Producer

Eurovision Song Contest løb af stablen i København i 2014. Den ansvarshavende producent, Executive Producer Pernille Gaardbo, fortæller om sine erfaringer fra det internationale projekt, der i dén grad har fået offentlig og politisk bevågenhed.

Hvordan får man enderne til at mødes, når så stor en event med så mange forskellige interessenter skal  planlægges og eksekveres – og alt det uforudsete skal håndteres?

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min.


Kl. 11.30

Fup, fejl og fordrejninger

Thomas Buch-Andersen, TV-vært

Tal og fakta er benhård valuta i samfundsdebatten. De kan sætte en dagsorden, vende en debat og lukke munden på modstandere. Men hvordan ved du om påstandene holder?

DRs TV-program, Detektor, er blevet synonym med faktatjek og bliver jævnligt citeret af andre medier – også  fra Folketingets talerstol.

I dette indlæg fortæller Detektor-vært, Thomas Buch-Andersen, om de største fup, fejl og fordrejninger, og om de hyppigste faldgruber medier, politikere, virksomheder og organisationer falder i, når de bruger tal og fakta. Hør også hvordan du måske selv kan undgå at havne i Detektor.

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min.


Kl. 12.30 

DRIVKRAFT! Sådan skaber du positiv motivation

Mark Anthony, Motivationsekspert

Dette foredrag giver dig et målrettet og velplaceret spark. Et spark der inspirerer til at skabe og fastholde positiv motivation.

Med skarphed og en smittende og afvæbnende humor underholder og inspirerer Mark og motiverer til selv at tage fat og gøre det der skal til. Hør ham bl.a. tale om:

- Hemmeligheden bag positiv motivation.
- Motiverede mennesker er omgivet af motiverede mennesker.
- Gode skuffelser kræver god planlægning - så planlæg noget andet!
- Hvorfor mål ikke motiverer og hvorfor man skal droppe deadlines!
- Hvordan du skaber og vedligeholder en stærk og positiv drivkraft.

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min. (Mark kan også mødes på stand 239 - Unikke Mødesteder)


Kl. 14.00 

Ekstremsport som folkefest

Claus Nielsen, Marketing Director Red Bull Danmark

Red Bull giver vinger til mennesker og ideer. Igennem content og involvering af målgruppen har virksomheden skabt en særlig brandposition og en ny produktkategori igennem de sidste 25 år.

Red Bull Danmarks Marketing Director Claus Nielsen, giver et indblik i virksomhedens filosofi og hvordan de lokalt arbejder med eksempelvis at gøre en ekstremsportskonkurrence som Red Bull Cliff Diving fra Operahuset, til en folkefest med op imod 30.000 tilskuere.

Kom med bag kulissen og hør hvordan Red Bull arbejder med events som en integreret del af deres kommunikationsplatform og hvordan de måler effekten heraf. 

Lokale: Hovedscenen på 1. sal (fri adgang)
Varighed: 45-60 min.


Læs om spændende workshops i Netværksloungen

Læs om programmet i Inspiration Corner

Læs mere om Møde & Event Award 2015


?