14.11.2019Møde & Event News

Danmark har et stærkt kort

HORESTA rider på den grønne bølge i Danmark og har netop lanceret en strategi, der skal gøre landet til verdens mest bæredygtige turistdestination.

Danmark er langt som bæredygtig nation. Det kan vi profitere af og markedsføre udadtil. HORESTA står bag ny strategi, som skal gøre Danmark til verdens mest bæredygtige turistdestination. ”Hotel-, restaurant- og turisterhvervet er et af Danmarks største og mest betydningsfulde væksterhverv. Med dette følger et stort ansvar – både for vores gæster, vores medarbejdere og hele vores omverden”, siger adm. dirr. Katia K. Østergaard, HORESTA.

6 grønne fokusområder

Den nye bæredygtighedsstrategi, ”SusDANEable for the Future”, blev præsenteret på HORESTA årsdag i Tivoli Congress Center og består af 6 fokusområder, hvor erhvervet og det offentlige kan forstærke indsatsen. Det gælder for eksempel inden for områder som ”mindre forbrug”, ”mere grøn energi”, ”mindre madspild, affald og plast”, ”mere bæredygtig mad” og ”mere klimavenlig transport”.

Branchen har noget at være stolt af

Allerede i dag er hotel-, restaurant- og turisterhvervet meget langt i en bæredygtig omstilling. For eksempel viser en opgørelse, at mens antallet af hotelovernatninger voksede med 9 procent fra 2014 til 2017, faldt CO2-udledningen fra hotellerne med 7 procent. Det er med andre ord lykkedes at skabe en bæredygtig vækst i erhvervet.

HORESTA har gennem årene taget en lang række initiativer på bæredygtighedsdagsordenen – blandt andet med miljømærket Green Key, som i dag er verdens største certificering inden for turisterhvervet og har spredt sig til 58 lande. Kilde: Pressemeddelelse.

Se mere om HORESTAS bæredygtige strategi


?