24.11.2020Møde & Event News

Dansk Arkitektur Center vil sælge flere oplevelser

Ny, stærk salgsprofil skal give gæsterne mere med hjem – allerede til jul.

Dansk Arkitektur Center (DAC) skal være mere synlige, og gæsterne skal have masser af oplevelser med hjem. Derfor er der etableret en decideret salgsfunktion, med Susanne Jönsson som ny Salgs- og Partneransvarlig.

”Når man besøger Dansk Arkitektur Center får man flere aha-oplevelser. Hvad enten det handler om en rundvisning eller guidet tur i byen, en konference, en produktlancering, en læringsoplevelse, en jazzaften eller, hvad vi finder på sammen med kunderne. Rammerne er unikke, mulighederne uanede, og oplevelserne værdifulde for os alle,” mener Susanne Jönsson.

Hun har arbejdet med oplevelsesturisme både overfor private og for erhvervsmarkedet. CV’et tæller bredt som konferencerådgiver i Wonderful Copenhagen og event manager for Royal Copenhagen og Holmegaard Glasværk. Senest kommer Susanne Jönsson fra en stilling som B2B ansvarlig i Rosendahl Design Group, hvor netop storytelling og salg af danske designikoner har været fokus.

Jul på havnefronten
Allerede som nedtælling til julen, vil gæsterne i Dansk Arkitektur Center ved Københavns havnefront kunne få nærværende oplevelser, særligt på familiefronten. Fra den 28. november kan gæsterne kreere deres egen julepynt i bæredygtige materialer og høre koncerter og juleeventyr hver lørdag frem til jul.

Turprogrammet er udvidet med en familietur, hvor en Københavns længste rutsjebane er en del af oplevelsen frem til 3. januar. Se hele DACs juleprogram

”Vi agerer offensivt og investerer os ud af krisen. Det er modigt, men også det helt rigtige at gøre. Der er ingen tvivl om, at vi ønsker os endnu flere gæster, og grundet restriktionerne kan vi pt ikke udnytte den maksimale kapacitet. Men vores kunder booker stadig – og det er fantastisk. Det fortæller os, at de oplevelser vi skaber hver eneste dag er værdifulde. Selvom ”business as usual” er væk, så tror vi, at et øget fokus på salg og markedsføring stiller os endnu stærkere i fremtiden, ” fortæller Mia Heil Rasmussen, DACs Salg-, Marketing- og Kommunikationschef.

”Kunderne inden for events, møder og konferencer vil have mere end gode lokaler, den rette lokation og sublim forplejning. Fx ses et stigende krav om tekniske faciliteter, der tilbyder mulighed for hybridmøder. Hos DAC er der også mulighed for at kombinere mødeaktivitet med en ekstra oplevelse med fokus på arkitektur, design og kultur. Det er unikt og et greb, som Susanne Jönsson som ny Salgs- og Partneransvarlig skal være med til at udbrede.”

Læs om Dansk Arkitektur Center

Læs om Dansk Arkitektur Center BLOX 


?