21.01.2020Møde & Event News

De største fordomme om events

Nogle tror stadig, at events primært handler om fest og sjov. Men eventbranchen er langt mere formålsbevidst og professionel end nogensinde før.

Det svenske nyhedsmedie 'Event Effekt' har spurgt nogle af eventudbyderne, hvad de oplever af fordomme. Og hvordan de stemmer med virkeligheden. Mange af eventudbyderne er lidt trætte af, at nogle stadig tror, de er festaber, som hænger ud i nattelivet og laver formålsløse happenings for kunderne. For intet kunne være mere forkert.

Der var forvirring i begge lejre

Kristoffer Schjött-Quist, grundlægger af 'Eventyr': " Jeg tror, at mange af fordommene kommer fra den tid, da event marketing blev et fænomen. Aviserne skrev om hændelser, hvor  folk spiste sushi fra nøgne kroppe og kaldte det for event. Denanden store association fra den tid var, da de mest kendte eventudbydere slog på at lade folk gå på den røde løber. Mange tænkte "kunne det virkelig være et job?" Kunne vi som tidligere festarrangører, cateringvirksomheder og kunstnere sælge vores ydelser til virksomhederne og kalde det event marketing? Der opstod forvirring både i branchen selv og hos kunderne, mener Kristoffer Schjött-Quist.

Måtte ændre navn for at få seriøsiteten frem

Peter Winitsky, VD og grundlægger af 'Creative Meetings': "En fordom er at events handler om lidt sjov og nogle farverige balloner. Det er også årsagen til, at vi har ændret navn for snart 10 år siden. Før hed vi 'Creative Events', nu hedder vi 'Creative Meetings'. Når jeg fortæller folk, at jeg arbejder med events, er der mange der forbinder det med julefester og fulde medarbejdere med slipset i panden. Men arbejdet med event er et helt almindeligt ”every day job”, et utroligt struktureret og organiseret, hårdt job.".

Læs mere om fordommene mod eventudbyderne


?