01.12.2020Møde & Event News

Giv Danmark i julegave

Ny VisitDenmark kampagne skal få det til at bugne af oplevelser under juletræet.

’Meget mere end bare en julegave’ er overskriften på VisitDenmarks julekampagne, som skal få danskerne til at give hinanden oplevelser til jul. Alt fra museumsbesøg og hotelophold til et kursus i surfing skal hjælpe branchen tilbage i sporet som afslutning på et horribelt år:

”Oplevelser som eksempelvis koncerter og teater ligger 70% under normalen. Der var et lille opsving i oktober på grund af udbetaling af feriepenge, men det ser ikke godt ud lige nu med forbruget i oplevelses- og turismeindustrien,” oplyser Louise Aggerstrøm Hansen, som er privatøkonom i Danske Bank.

Derfor har opmærksomme danskere kunne se de første outdoor annoncer i hele landet den seneste uges tid, og en TV-kampagne, en digital indsats og en række influenceraktiviteter følger efter.

”Med kombinationen af timing, koncept og valg af kanaler håber vi på at dreje danskernes opmærksomhed fra de mere klassiske julegaveindkøb i detailhandlen over mod oplevelserne. Vi opfordrer til, at man giver hinanden oplevelsesgaver og samtidig hjælper et erhverv, som er meget udfordret,” fortæller Jacob Lisbygd, der er projektleder i VisitDenmark.

”Der er utrolig mange muligheder, når det kommer til oplevelser i Danmark, og med julekampagnen håber vi, at danskerne bliver ved med at bruge turismeproduktet og meget gerne i en anden del af landet end der, hvor man bor.”

Læs mere om VisitDenmark kampagnen


?