10.11.2020Møde & Event News

Grønne oplevelser er det nye sort!

Nyt innovationsprogram skal udnytte eksplosiv efterspørgsel på naturlige oplevelser.

Outdoor-turismen har gennem flere år været i vækst, men corona har for alvor accelereret efterspørgslen på autentiske og naturnære oplevelser. Samtidig melder nye målgrupper sig på banen, hvilket har skabt et unikt markedspotentiale.

Derfor lancerer Dansk Kyst- og Naturturisme et nyt innovationsprogram, TourismX Challenge - Outdoor, som skal styrke udbuddet af outdoor-oplevelser i Danmark. Her inviteres start-ups og etablerede virksomheder til at byde ind med løsninger, der kan nytænke outdoor-oplevelser – såvel som digitale løsninger, der kan optimere outdoor-branchens processer.

”Vi ser en spirende aktivitet i produkt- og konceptudvikling inden for naturoplevelser. Men der er behov for endnu mere udvikling og flere tilbud, hvis vi skal indfri det store potentiale, som outdoor-turismen står overfor,” fortæller Rasmus Friis Sørensen, innovationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme, og fremhæver potentialet i også at koble outdoor-branchen med digitale løsninger.

TourismX Challenge – Outdoor er et 3 måneders challenge-program, hvor i alt 10 etablerede virksomheder og start-ups får mulighed for at udvikle og pilotteste deres forretningsidé. Første ansøgningsrunde er fra 9. oktober 1. december 2020. Projektet vil løbe frem til september 2021 med endnu en ansøgningsrunde i foråret.

Læs mere om TourismX Challenge - Outdoor


?