06.11.2019Møde & Event News

Kinesere køber europæisk hotelkæde

Hotelkoncernen Huazhu har købt Deutsche Hospitaliy for 700 mio. euro. Første skridt i en global vækststrategi, siger den kinesiske CEO.

Med over 5.000 hoteller i 400 byer hører den kinesiske hotelkæde, Huazhu Hotel Group til en af de mest succesfulde hotelvirksomheder på verdensplan. Fremover kommer alle 5 hotel-brands under Deutsche Hospitality (Steigenberger, Jaz, Zleep, Maxx og Intercity Hotels) til at høre ind under den kinesiske kæde. Forventeligt med virkning fra begyndelsen af det nye år.

Gæstfrihed og kvalitet kombineres med asiatisk tempo

"Ved at smelte de 2 hotelkæder sammen, lægger vi grundstenen for en global hotelkæde med europæisk gæstfrihed, tysk kvalitet og asiatisk tempo. Overtagelsen er en vigtig milesten i vores globale vækststrategi," siger den kinesiske CEO og grundlægger af Huazhu, Qi JI.

Privilegier gennem samarbejdspartnere

Overtagelsen af Deutsche Hospitality/Steigenberger Hotels er i overensstemmelse med målet om at at indtage en konkurrenceposition i Europa, det nære Østen samt Afrikanske markeder. Hotelkæden arbejder bl.a. med medlemsfordele og privilegier. Huazhu har en lang række af samarbejdspartnere inden for booking, luftfartselskaber, online handel, banker samt mobilselskaber. Kilde: TopHotel

Om Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality er et tysk luksushotelfirma, der blev grundlagt af Albert Steigenberger i 1930. Mange af dens hoteller er beliggende i Tyskland.

Se mere om Huazhu Hotel Group


?