07.06.2021Møde & Event News

Nordjylland vil kickstarte mødeturismen

Destination Nord med i national kampagne for at få gang i mødemarkedet igen.

Erhvervs- og mødeturismen er et stort forretningsområde i Nordjylland, særligt i byer som Aalborg og Frederikshavn.

Erhvervs- og mødeturismen er også et af de områder, der har været hårdest ramt af coronapandemien, og de nordjyske hoteller, restauranter og andre mødesteder har hårdt brug for, at der kommer gang i markedet igen.

Destination Nord samarbejder derfor med VisitDenmark om den nationale kampagne ”Ikke bare et møde”, som skal være med til at kickstarte erhvervsturismen.

Målet er at inspirere til at holde fysiske møder igen – fordi det kan noget andet end de virtuelle møder. Derudover er der hårdt brug for, at der kommer gang i mødehjulene igen, og ved at afholde et fysisk møde eller arrangement er man også med til at støtte erhvervslivet, fortæller Destination Nord på sin hjemmeside.

”Vi håber, at denne kampagne kan være med til at sætte gang i bookingen af møder igen. Mødemarkedet er en vigtig del af vores forretning, og vi må vise gæsterne, at vi igen er klar til at danne gode og trygge rammer om deres arrangementer,” siger Rikke Gandrup, som er administrerende direktør hos Color Hotel Skagen.

I Aalborg er der endvidere rejst midler lokalt til en ekstra kampagne med titlen ”Aalborg er klar til et møde med dig”. Med udgangspunkt i en åben invitation fra erhvervspartnere lægger byen op til, at man lader sig inspirere af de mange muligheder for et anderledes og spændende møde i omgivelser, som giver en ekstra dimension.

Se mere om Destination Nord


?