20.09.2021Møde & Event News

Ny international mødekampagne

VisitDenmark-kampagne skal trække internationale mødegæster til Danmark igen.

Margit, Patrick, Jesper og Jakob er nogle af hovedpersonerne i en ny VisitDenmark-kampagne, som skal genstarte den danske mødebranche og øge kendskabet til Denmark som mødedestination i udlandet.

I deres egenskab af henholdsvis teambuilder, direktør, eventmager og fiskehandler tegner de et andet billede af Danmark end det, som mødedestinationer typisk markedsfører sig selv på.

”Med kampagnen skaber vi en ny fortælling om Danmark som mødedestination, hvor vi i stedet for at fokusere på venues bringer de mennesker, som leverer mødeoplevelsen, helt i front og ud til mødeplanlæggerne,” siger senior projektleder Signe Lüth Di Liberto, VisitDenmark.

Mangler udenlandske kunder
Kampagnen bliver lanceret på et tidspunkt, hvor restriktionerne i Danmark er væk, og der igen er gang i det danske samfund. Det har igen sat gang i de danske mødebookinger.

”Efteråret tegner rigtig fint for os - også når vi sammenligner med 2019. Men det er stort set alt sammen danske kunder og især mindre arrangementer, som bliver booket,” siger Michael Hansen, kommerciel direktør hos Comwell, som kun oplever begrænset aktivitet fra de udenlandske kunder.  

”Vi taler i øjeblikket om en ketchup-effekt. Danskerne har brug for at mødes fysisk igen, og vi har travlt som aldrig før. Men på et tidspunkt er flasken tom, og så skal vi også kunne tiltrække udenlandske kunder igen. Så vi er glade for, at VisitDenmark tager et initiativ som dette,” siger Michael Hansen.

Skal øge kendskabet til Danmark
Kampagnen er netop skudt i gang i Tyskland, Sverige, Norge, Holland og Storbritannien og er planlagt til at køre indtil december.

”Vores mål er at øge kendskabet til Danmark og slå vores position som mødedestination fast i de internationale mødeplanlæggeres bevidsthed. Herefter følger vi kampagnen op med mere taktiske aktiviteter for at øge efterspørgslen,” siger Signe Lüth Di Liberto.

Kampagnen kører på YouTube, LinkedIn, Twitter samt via annoncering i udvalgte fagmedier frem til den 10. december.

Ambassadørerne i kampagnen repræsenterer destinationerne VisitAarhus, VisitAalborg, Wonderful Copenhagen, Destination Fyn, Business Esbjerg og VisitHerning.

Se mere om kampagnen


?