26.10.2020Møde & Event News

Service sælger

KOMPAS Hotel Aalborg vil være frontløber for super professionel service.

KOMPAS Hotel Aalborg mener det er af afgørende betydning, at danske hoteller sætter overlæggeren højt i forhold til den service enhver gæst møder, når man træder ind i receptionen på ethvert hotel i Danmark. Derfor slår hotellet et slag for, at branchen prioriterer faglærte receptionister.

”Med en faglært receptionist får du en anden kvalitet og en medarbejder med langt dybere indsigt i branchens struktur og praksis,” mener receptionschef Brian Kobbersmed, og understreger, at hvis Danmark skal være et turistland, er det vigtigt, at branchen får en højere standard i gæsteservice. Alt for få hoteller tager ansvar på den konto.

”Det er nemmere og billigere at tage en ufaglært ind og give dem en måneds oplæring, end at bruge to år på at udvikle en god receptionist. Men jeg mener, at vi skylder branchen og vores gæster at have ordentligt uddannede medarbejdere, som udgør fundamentet for den service, vi leverer. Samtidig bidrager vi til regeringens vækstmål for turismen i Danmark, hvor vi frem mod 2025 skal arbejde målrettet på at yde den bedste service.”

KOMPAS Hotel Aalborg er i forvejen kendt som et hotel, der tager samfundsmæssigt ansvar. Hotellet er, med sin stolte arv som tidligere sømandshjem, funderet på kristne værdier, hvor det personlige møde med mennesket, hjertevarme og omsorg er i fokus. Samtidig er hotellet et 100 % non-profit hotel, hvor al overskuddet fra hoteldriften går ubeskåret til socialt velfærdsarbejde i det maritime Danmark.

Læs mere om KOMPAS Hotel Aalborg


?