25.06.2018Møde & Event News

Udlandet har fået øje på dette venue

Det ligger lidt for sig selv - tæt ved vandet. Der hersker en stor social ansvarlighed i huset, hvilket er med til at styrke succesen.

Konventum tiltrækker store internationale kunder. Foråret har været spækket med spændende konferencer, og udviklingen fortsætter i hastigt tempo. "Flere og flere internationale aktører finder Konventum overordentlig interessant. Både på grund af vores unikke konferencefaciliteter, på grund af vores mulighed for at huse de meget store grupper og også på grund af afstanden til København. Vi er tæt på og alligevel langt nok væk til, at både pris og oplevelse går op i en højere enhed," siger Gitte Winberg, Konferencechef for Konventum og Højstrupgård som en mulig forklaring på det øgede rykind fra udlandet.

Store internationale agendaer

Internationale navne som fx Cooperatives EUROPE, UNESCO, National Geographic Maps, DTU Summit og Baltic Earth har fyldt sale, værelser og restauranten på Konventum, som for nylig også var officiel hotelpartner for Ironman, hvor sportsfolk fra hele verden fyldte Konventum både inde og ude med familier og cykler.

"Selvom enhver konference på Konventum bliver planlagt og behandlet på fuldstændig samme vilkår, så giver det alligevel lidt genlyd i huset, når vi gang på gang oplever at få store internationale navne i huset, hvor agendaen som oftest handler om at løse markante, internationale udfordringer og problemstillinger. At have en lille andel af det som konferencepartner, er noget vi er utrolig stolte af," siger Gitte Winberg.

Bæredygtighed har stor værdi ved valg af venue

På DTUs Summit og Baltic Earths konference debatterede man bl.a. mulighederne for bedre beskyttelse af vores økosystmer, både ud fra et producentperspektiv af plastik og ud fra et biologisk perspektiv. "Det er vigtigt, både for mig personligt og for National Geographic at arbejde sammen med leverandører, der deler vores værdier omkring bæredygtighed, social ansvarlighed og kulturel diversitet, så det er skønt at se, hvordan Konventum virkelig er som et ekko af vores egne værdier," siger Frank Biasi, Director of Digital Development & Travel hos National Geographic Maps, der netop har gæstet Konventum i 3 dage.

"Der er ingen tvivl om, at vores profil som socialt ansvarlig virksomhed tiltrækker en ny og anden type kunder, som kan se sig selv her, fordi vi deler nogle værdier og overbevisninger om, hvordan man driver bæredygtig forretning i 2018. Det er en afsindig spændende udvikling, som vi kommer til at dyrke endnu mere fremadrettet," siger Marina Hofmann, administrerende direktør for Konventum og Højstrupgård. Kilde: Pressemeddelelse.

Se mere om Konventum


?